פרויקטים חינוכיים בבתי הספר היסודיים
היא תכנית למנהיגות חברתית ערכית של קרן רמון על שם אילן רמון ז"ל.
התכנית פועלת בכ-20 בתי ספר ברחבי הארץ, מטרתה היא פיתוח מנהיגות חברתית ערכית בקרב צעירים בישראל, מתוך כוונה ליצור בסיס לאזרחות אחראית, אחד מעמודי התווך לקיום מדינה דמוקרטית.
השנה היא מופעלת בבית ספר מבועים הילדים לומדים, נפגשים עם טייסים מטייסת 102 מבסיס חצרים וכד.
לכיתות ו': סילבוס "נגב Code"; תוכנית "מפתחי אפליקציות"
היקף הקורס - 36 שעות , 18 מפגשים. סוג הקורס – מעשי , פרויקט גמר.
לקריאה נוספת לחצו כאןנפתח בחלון חדש
תקציר: השתתפות תלמידים מחוננים ומצויינים בתכניות חיצוניות: קידומטיקה ומעו"ף ביסודי ובחט"ב. התכנית מיועדת לתלמידי כיתות ג' - ו', אשר עברו את מבחני האיתור של "מכון סאלד" בהיותם בכיתה ב', ושייכים לשמונת האחוזים העליונים. התכנית מתקיימת אחה"צ במהלך שנת הלימודים האקדמית במשך 22 מפגשים, בקשת ענפה של נושאים בתחומי המדע, הטכנולוגיה, המחשבים, הרוח והחברה. התכנית נמצאת באחריות האגף למחוננים ולמצטיינים, משרד החינוך התרבות והספורט. אוכלוסיית יעד:תלמידי כיתות ג'-ו' שעברו את המיונים של תכניות המצויינות הארציות.
מנהיגות מדעית הינה ארגון נוער ארצי הפועל במסגרת התנדבות שנתית. הנוער מדריך את תלמידי בתי הספר היסודיים וחט"ב בנושאים מדעיים שונים תוך שילוב פעילות חברתיות ומשמש כמודל לחיקוי. המדריכים בתכנית עברו תהליך הכשרה קפדני, הכולל: ריאיון אישי, מחנה הכשרה, סימולציות הדרכה והכשרה מעשית בפסטיבל המדע בסוכות. הנוער מלווה על ידי מנחים המגיעים מלימודי מדעים באקדמיה.
לקריאה נוספת הלחצו כאןנפתח בחלון חדש
תוכנית ממריאים פועלת בבתי הספר היסודיים, תוכנית רוחב למנהיגות והעצמה. לקריאה נוספת
פועלת ב"מרחבים ירוקים" ו"נחלים"
עולם המדענים הינה תכנית ייחודית, רב תחומית, שמטרתה לקרב את המשתתפים אל עולם המדע באמצעות התנסות חווייתית, במגוון תחומים מעולם המדעים כגון אופטיקה, מכאניקה, חשמל, מגנטיות ועוד.
המשתתפים יכירו מדענים מסביב לעולם, ילמדו על התקופה ועל המדינות השונות, תוך חשיפה להמצאות ולגילויים מדעיים. לאחר כל הכרות עם עקרון פיזיקלי באופן חווייתי, יבנו המשתתפים דגמים המבוססים על עקרונות אלו . לקראת סוף השנה ייקחו המשתתפים חלק בפרויקט "ממציאים צעירים" בו יפתחו המצאה מקורית וייחודית משלהם על סמך הידע שירכשו.
תכניות המעבדה הניידת של עמותת אופנים מורכבות ממפגשי לימוד חווייתיים המעודדים התנסות, חקר, חשיבה יצירתית, עבודת צוות ופיתוח יכולות אישיות
הוא להעניק לכל ילד ומשפחה , את הביטחון, ההזדמנויות והכלים להצליח על ידי מימוש הפוטנציאל הייחודי הטמון בהם. התכנית יוצרת ומעודדת הזדמנויות לצמיחה ולהתפתחות באמצעות רעיון חדשני וייחודי לפותחים עתיד – מודל הנאמן: תפקיד חברתי המהווה ציר מרכזי וגורם מפתח בהצלחתה. הנאמן משמש כבוגר משמעותי, מנהיג ומודל לחיקוי עבור משתתפי התכנית. הקשר של הנאמן עם הילד ומשפחתו מבוסס על הקשבה, נוכחות ותמיכה.
מטרות התכנית:
-
חיזוק הביטחון העצמי של הילד ותחושת המסוגלות העצמית שלו
-
פיתוח היכולות, העוצמות והכישרונות של הילד
-
הנגשת השירותים החברתיים הזמינים עבור הילד ומשפחתו והרחבתם
-
יצירת סביבה חינוכית תומכת לילד בביה"ס
-
עידוד מעורבות הורית בחיי הילד ותמיכה בו
-
חיזוק היכולות ההוריות ותרומה לצמיחת התא המשפחתי
פותחים עתיד נפתח בחלון חדשפועלת מתוך ההבנה כי על מנת לחולל שינוי במצבם של הילדים יש הכרח לתמוך גם בהוריהם ובשאר בני המשפחה ולעמוד בקשר מתמיד עם מערכות החינוך השונות, השירותים הקהילתיים ואף המועצה, במטרה לייצר מעטפת רב-ממדית תומכת, הנותנת מענה לצרכים השונים של הילדים והמשפחות ורותמת את הקהילה כולה לעיצוב עתידם של ילדיה.
המטרה : צמצום היקף הסיכון בקרב ילדים ובני נוער
התוכנית מכוונת לצמצם את היקף הילדים ובני הנוער החיים במצבים המסכנים אותם במשפחתם ובסביבתם. כתוצאה ממצבים אלו נפגעת יכולתם לממש את זכויותיהם על פי האמנה הבין לאומית לזכויות הילד נפתח בחלון חדש בשבעה תחומי חיים: קיום פיזי, בריאות והתפתחות, השתייכות למשפחה, למידה ורכישת מיומנויות, רווחה ובריאות נפשית, השתייכות והשתתפות חברתית, הגנה מפני אחרים והגנה מפני התנהגות מסכנת שלהם עצמם. .
במרחבים תוכניות בפעוטונים, טיפולים רגשיים שפתיים ומוטוריים בגני הילדים, חדרי שלווה בבתי הספר (מענה רגשי), עו"ס נוער ומדריכי רחוב.
° - התכנית הלאומית ייחודית בכך שהיא מנוהלת במשותף על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים המוביל ומתכלל את התוכנית יחד עם משרד החינוך (השותף להפעלת התוכנית במחוזות). משרד הבריאות, משרד העלייה והקליטה, המשרד לביטחון פנים. בנוסף, שותפים בתוכנית מרכז השלטון המקומי ואשלים, ג'וינט ישראל, המשתתפת ביישום המרכיב לגיל הרך ("התחלה טובה").
היא יוזמה משותפת של משרד החינוך וקרן קרב ופועלת לשינוי חינוכי-חברתי המקדם צמצום פערים ומעודד שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית באמצעות פעולות העשרה והעצמה במערכת החינוך.
חשיפה זו להעשרה כה מגוונת מאפשרת לילדים להביא לידי ביטוי יכולות וכישורים בפריסה רחבה של תחומים, כדוגמת אמנות פלסטית, טבע וסביבה, תאטרון ודרמה, מחול ותנועה, מוסיקה, פיתוח חשיבה, מדע וטכנולוגיה, מחשבים, אוריינות, חברה ותרבות, צילום ותקשורת, ספורט, כישורי חיים, אלטרנטיבי.
תוכניות קרן קרב פרוסות במרחבים בכל מערכת החינוך מגני הילדים בתי הספר ועד תיכון מרחבים
תכנית רווחה חינוכית ושיקום שכונות
שמה לעצמה מטרה של פיתוח יכולותיהם של תלמידים למיצוי מלוא הפוטנציאל כבני אדם, ביסוס ידע בתחומי הדעת השונים, וקידום ערכי מנהיגות והתנדבות מתוך סולידריות חברתית.
התחומים הם פיתוח מענים לגיל הרך, פיתוח תשתיות למענה רגשי, תוכניות לקידום הלמידה.
הפרוייקטים המובילים בתחום: חדרי שלווה, פנימיות יום, שיפור איכות תעודת הבגרות, מרכז טיפולי לגיל הרך ועוד.
סל תרבות ארצי
תכנית של חינוך לאומנות הפועלת במערכת החינוך הפורמלית מגן הילדים ועד התיכון.
באמצעות התכנית נחשפים כלל התלמידים מגן חובה עד יב' למופעים בתחומי האומנות השונים. מטרת פעילות זו היא הרחבת אופקים, העשרה רוחנית, הגברת המוערבות החברתית, פיתוח טעם וחוש ביקורת.
פר"ח
פרויקט חונכות ארצי המערב סטודנטים בפעילות של חונכות לילדים הזקוקים לעזרה לימודית ורגשית. החונך מעניק לילד תשומת לב אישית ודגם חיובי לחיקוי ובכך מסייע לילד לממש את הפוטנציאל הגלום בו, לפתח הערכה עצמית חיובית ולשגשג.
חונכי וחניכי פר"ח מגיעים מכל זרמי החברה הישראלית, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים. הסטודנטים מקבלים בתמורה לפעילותם, מלגת לימודים חלקית ו/או נקודות זכות אקדמיות- במרחבים 100 סטודנטים שחונכים את ילדנו, השנה ערכו כל הילדים יחד סדר ט"ו בשבט, בפסח יוצאים לפעילות ביער באזור ועוד.
תקציר: השתתפות תלמידים מחוננים ומצויינים בתכניות חיצוניות: קידומטיקה ומעו"ף ביסודי ובחט"ב. התכנית מיועדת לתלמידי כיתות ג' - ו', אשר עברו את מבחני האיתור של "מכון סאלד" בהיותם בכיתה ב', ושייכים לשמונת האחוזים העליונים. התכנית מתקיימת אחה"צ במהלך שנת הלימודים האקדמית במשך 22 מפגשים, בקשת ענפה של נושאים בתחומי המדע, הטכנולוגיה, המחשבים, הרוח והחברה. התכנית נמצאת באחריות האגף למחוננים ולמצטיינים, משרד החינוך התרבות והספורט.
אוכלוסיית יעד:תלמידי כיתות ג'-ו' שעברו את המיונים של תכניות המצויינות הארציות.
מטרות: טיפוח תחומי כישרון ייחודיים אצל תלמידים בעלי פוטנציאל להישגים יוצאי דופן.
יצירת הזדמנויות לביסוס של ידע, מיומנויות ותובנות במטרה לממש את הפוטנציאל שיאפשר להם להתפתח למבוגרים יוצרים ותורמים בחברה.
מתן לגיטימציה למצויינות, לסקרנות בלתי נלאית, להרהור ולערעור על המובן מאיליו, ללמדנות, להומור מיוחד, לתעוזה, למקוריות, להעמקה ולתפיסת הלמידה כחוויה מהנה.