חסר רכיב

עקרונות היסוד של המחלקה לחינוך









החזון שלנו..
מרחבים כפריים של חינוך ערכי חברתי.
מרחבים המאפשרים למידה, התנסות,
שוויון הזדמנות לכל אחד תוך הצמחת קהילה
השואפת ליצירת משמעות, מצוינות וייחודיות.
מרחבים מובילה חברה המצמיחה בני אדם פורצי דרך,
בעלי תחושת משמעות והשתייכות לקהילה
בסביבה רב תרבותית, כפרית ומכילה.

היעוד שלנו...
מתן מענה מיטבי לקהילת מרחבים בכל תחומי החינוך (פורמאלי ומשלים),
קהילה ופנאי תוך יצירת רצף שירותים אינטגרטיבי
מגיל הרך ועד לתושבים בוגרים

תחומי פעילות:
· הפעלת תהליך הרישום והשיבוץ בכל מוסדות החינוך
· הובלה ופיתוח מנהיגות אזורית ליישום חזון חינוכי: הפעלת ועדת היגוי פדגוגית
· הדרכה ופיתוח מנהלי צוותים חינוכיים ומקצועיים
· טיפוח והפעלת ספרייה אזורית ומרכז משאבים לכלל התושבים, התלמידים והמורים
· ייזום וקידום תכניות להעשרה ופיתוח מקצועי
· ייזום והפעלת תכניות העשרה במוסדות החינוך כגון: סל תרבות, קרן קרב וחוגי בחירה בתיכון
· קידום הפרט: התאמת מסגרות לתלמידי החינוך המיוחד. פיתוח תשתית מקצועית לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים וייחודיים. תהליכי איתור ומניעה התפתחותיים ולימודיים
· גיוס משאבים לקידום פרויקטים חינוכיים לצרכי בינוי, הצטיידות ושי

ערכים מנחים
שותפות בקהילה - מערכת החותרת להגשמת מטרות משותפות באמצעות שיח מתמיד ומשמעותי במעגלים השונים בקהילה

זהות יהודית - מערכת המחזקת את המורשת ,השורשים,הציונות והתרבות היהודית והישראלית תוך מתן ביטוי וכבוד לרב-תרבותיות ברמת הפרט והקהילה

יצירתיות - מערכת יוזמת חדשנות ומעזה ליצור מציאות מותאמת באופן תמידי תוך מתן כבוד לאותנטיות והמסורת המקומית

אחריות - מערכת המגלה אכפתיות ומחויבות לנקיטת פעולות משמעותיות שיובילו לתוצאות מיטביות

השתייכות - מערכת המעודדת מעורבות וזיקה לקהילה באמצעות חוויה ריגשית חיובית הבונה גאווה מקומית

כבוד - חברה המושתתת על כבוד הדדי וקבלת האחר

מערך החינוך כתפישה

חינוך על הרצף
התפיסה ההוליסטית קובעת כי הילד זקוק לרצף חינוכי ולפעילות מגוונת ומשמעותית לאורך כל היום- כך, שיתוף פעולה בין החינוך הפורמלי והחינוך המשלים מהווה את "החליפה החינוכית" המלאה לילד!

עבודה רב מערכתית
עבודה רב-מערכתית מקדמת תפישה בה מערכת החינוך רואה את הילד מזוויות רבות ומנצלת את כל משאביה לעבודה משותפת אשר מתועלת למען הילד.

פיתוח תהליכי חשיבה
בגילאים צעירים קיימת יכולת גבוה יותר לפיתוח דרכי חשיבה חדשות!
מוסדות החינוך יוזמים ומקדמים אפשרויות בהם נחשפים התלמידים לניתוח ביקורתי של המציאות ולניהול תהליכי חשיבה אשר מסייעים לתלמידים להשתמש בכלים אלה במצבים שונים.

ראייה קהילתית
להורים תפקיד מרכזי בחינוך הילד, ולקהילה השפעה מכרעת על התנהגותו.
לכן, בירור עמדות חינוכיות והרחבת מעגלי התמיכה הקהילתיים, מחוללים פלאות בנפשו של הילד!
במסגרת הגישה הקהילתית נפגשים התלמידים עם הקהילה ולומדים עליה וממנה במגוון פרוייקטים ,תוכניות אחרות משלבות עבודה של התלמידים עם הוריהם ועוסקות במדע, קהילה, חינוך ותרבות.

מנהל מינהלת החינוך
סמי עטר
sammy@merchavim.org.il
08-9929440
פקס: 08-6635451
חסר רכיב