חסר רכיב

סוגרים שבוע במרחבים ופרשת השבוע, יום שישי ה' באב תשע"ג 12 ביולי 2013

12/07/2013

בס"ד

יום שישי ה' באב תשע"ג

                                                                                                                                            12 ביולי 2013

 

שלום לכולם,

 

זהירות בדרכים

לצערנו, בשבועות האחרונים אירעו תאונות דרכים קשות מאוד בצמתים שבמועצה. ביום ראשון ארעה תאונה נוספת, הפעם, בצומת גילת, בכניסה למתחם קק"ל. בתאונה נפגעו בני משפחה מהאזור. אנו מתפללים לשלומם של כל הפצועים ולהחלמתם המהירה, מחבקים את המשפחות ומבקשים, אנא מכם, היו זהירים בדרכים, היו סבלניים בכביש וערניים לתנאי הדרך.

הילדים שלנו מבלים את חופשת הקיץ, אנו מאחלים לכולם חופשה נעימה ובטוחה. יחד עם זה, זו תקופה שעלינו להיות ערניים יותר. מחקרים מראים כי ישנה עלייה בתאונות בזמן החופשים.

חשוב לדבר עם הילדים והנערים בבית על נושא הבטיחות בדרכים ובכלל,  על חציית כבישים, על נהיגה בטוחה, שקולה וזהירה. דרשו מהם ומעצמכם לחגור חגורות בטיחות, גם מאחור.    

דברו עם הילדים בזמן שכל המשפחה יחד. הסבירו את החשיבות ואת המשמעות של הסיסמא "עדיף לאבד רגע בחיים מאשר חיים ברגע".

 

במהלך שנת הלימודים הקרובה יורחבו הפעילויות בנושא במערכת החינוך, בגנים ובבתי- הספר.

 

אנו ממשיכים את המאבק שלנו מול משרד התחבורה וחברת "נתיבי ישראל" (מ.ע.צ) לתיקון כל הליקויים בכבישי המועצה, שהוזנחו במשך השנים, ולא הותאמו למספר כלי הרכב הנוסעים בכבישים הללו בשנים האלה. צמתים שתוכננו במאה הקודמת אינם תואמים לתנאים ב 2013!

שר התחבורה, ישראל כץ, הבטיח לי באופן אישי שיגיע אלינו בקרוב מאוד עם אנשי משרדו, לראות במו עיניו את הליקויים ולדאוג לפתרונות.

אנחנו מטפלים בנושא באופן אינטנסיבי ומתוך דאגה גדולה. דרשתי מחברת "נתיבי ישראל" שיוצבו רמזורים בצמתים ושיבוטל הצומת המסוכן בכניסה למתחם קק"ל הסמוך לצומת גילת. בנוסף אנו דורשים הקמת כיכרות, הוספת שלטי אזהרה וכיוב'.

 

נאחל שוב החלמה מהירה לפצועים ובשורות טובות.

זו הזדמנות להודות לקהילה שלנו על התמיכה והסיוע. חוסנה של קהילה נמדד ביכולת שלה לסייע לעצמה בעת לחץ ומשבר.

 

פרשת השבוע

פרשת השבוע היא פרשת דברים והשבוע גם חל יום צום תשעה באב.

נדמה לי שאין מי שמכיר את האגדה על קמצא ובר- קמצא שבגלל הסכסוך ביניהם חרבה ירושלים. קיצור המעשה: עשיר מופלג אחד ערך סעודה שאליה הוזמנו כל החכמים והמפורסמים. מעבדו הוא ביקש להזמין לסעודה את שנוא- נפשו, בר קמצא. כשראה העשיר את בר- קמצא הוא סילק אותו בגסות ולא הסכים להשאיר אותו גם כשבר- קמצא הציע לשלם מכיסו את כל הסעודה. בר- קמצא, שנעלב גם מכך שהחכמים שישבו שם, לא התערבו למענו, החליט להתנקם והלך לקיסר הרומאי ואמר לו שהיהודים מורדים בו. להוכחת דבריו הוא הציע לקיסר לשלוח עגל להעלות אותו לקורבן במקדש. בדרך לירושלים הטיל בר- קמצא מום זעיר בשפתי העגל. החכמים שגילו את המום התלבטו אם להקריב אותו, שהרי אסור להקריב קורבנות עם מומים. מנגד, הם חששו שהקיסר יכעס ויתנקם בהם. הלכו חכמים להתייעץ עם החכם הגדול, זכריה בן אבוקלס והלה אסר את העלאת הקורבן. הקיסר הזועם ראה בכך עדות למרד של היהודים והחריב את ירושלים.

על- פי האגדה הזאת נולד הביטוי שנאת חינם. בגלל שנאת חינם (בין העשיר לבין בר- קמצא) חרבה ירושלים.

אבל, לא פחות מזה חשוב עוד לקח אחד, שנסח חכם אחר "בגלל ענוותנותו של זכריה בן אבוקלס חרבה ירושלים". בלשוננו היום אפשר לנסח זאת כך: בגלל צדיקות מוגזמת של זכריה בן אבוקלס ארע החורבן. אילו היה מתפשר ומתיר את הקרבת הקורבן כדי שלא להכעיס את הקיסר, האסון היה נמנע.

כדאי לזכור את שני הלקחים האלה בערב תשעה באב: לא לשנוא זה את זה וגם: היה חכם לא רק צודק.  


אשמח לקבל מכם תגובות והצעות.

שבת- שלום,   

שי חג'ג'

08-9929420

054-2134567

shayh@merchavim.org.il

www.merchavim.org.il

   

 

 

חסר רכיב