חסר רכיב

סוגרים שבוע במרחבים ופרשת השבוע, יום שישי י"ב באב תשע"ג 19 ביולי 2013

19/07/2013

בס"ד

יום שישי י"ב באב תשע"ג

                                                                                                                                          19 ביולי 2013

 

שלום לכולם,

 

סעו בזהירות. מחכים לכם בבית


ביום רביעי נפרדנו בכאב מאלה אפרת צפרירי ז"ל. כולנו התפללנו לשלומה וקיווינו בכל ליבנו שהיא תחזור הביתה, למשפחה. הכאב בדבר מותה היכה בקהילה כולה.


צוותי החינוך, המתנ"ס והרווחה נערכו  מיידית לתת מענים מקיפים לילדים, למשפחות ולקהילה ביישובים ובבית- הספר. נט"ל נענו לבקשתנו והם פתחו ביום רביעי קו פתוח לילדים ולהורים, שיפעל עד סוף השבוע הבא. כל מי שרוצה לשאול, להתייעץ, לשתף מוזמן להתקשר

למס' 1-800-363-363. יקבלו את שיחתכם אנשי מקצוע שייתנו ייעוץ ומענה טיפולי. בהזדמנות זו אנו מבקשים להודות שוב לנט"ל על הנכונות לסייע לנו.

3 תאונות נוספות ומיותרות אירעו בשלושת הימים האחרונים בכבישי המועצה! באחריות כולנו להביא לזה סוף!

אנו נמשיך לדרוש ממשרד התחבורה ומחברת "נתיבי ישראל" לתקן את הליקויים בכבישים ולמצוא פתרונות. אנו גם נדרוש ממשטרת ישראל להגביר את האכיפה והנראות בכבישים. נגביר את תוכניות הלימוד בגנים ובבתי- הספר בנושא. ואנחנו, כולנו, ננהג בזהירות בכבישים.


אני מבקש שוב. אנא מכם, היו סבלניים בנהיגה. היו עירניים לתנאי הדרך. סעו בזהירות! אל תמהרו – מחכים לכם בבית. העבירו את המסר גם לילדים ובוודאי לאלה שנוהגים. דירשו מהם ומעצמכם לחגור חגורת בטיחות – גם מאחור.

מצורף קישור לכתבה העצובה שצולמה השבוע על הפרידה מאלה ועל תשתיות הכבישים.


אסיים במשפט יסוד ביהדות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם." לא בכדי נוספה המילה מאוד. ההלכה היהודית מתייחסת בחומרה רבה למשפט שמירת הנפש המייחסת לה ערך עליון.


נסיעה טובה ובטוחה!

 

פרשת השבוע

 

 

פרשת השבוע, פרשת ואתחנן, השנייה בפרשיות ספר דברים. משה רבנו ממשיך לדבר באוזני בני ישראל לפני כניסתם לארץ המובטחת ומסכם את המסע הארוך במדבר.

בפרשה מתחנן משה לקב"ה (ואתחנן אל ה') שיאפשר לו להיכנס לארץ, לאחר שנות הנדודים במדבר וההובלה הממושכת שלו את עם ישראל לאורך היציאה ממצרים.
כידוע, משה רבינו לא זוכה להוביל את העם לארץ ולא זוכה להיכנס אליה. ממשיכו, יהושע בן נון, הוא המנהיג שמוביל את הכניסה לארץ, את הכיבוש ואת החלוקה לנחלות השבטים וכו'.
מדוע לא נעתר הקב"ה לבקשותיו הרבות של משה (חז"ל מספרים לנו שמשה רבינו התפלל חמש מאות וחמש עשרה (515) תפילות כדי להיכנס, כמניין (=הגימטריא) של "ואתחנן", עד שנענה ב"אל תוסף דבר אלי עוד בדבר הזה".
משה לא זוכה להיכנס לארץ כעונש על חטאו בו הכה בסלע ולא דיבר אליו (כמופיע בפרשת חוקת). באותו מאורע משה מתבקש לדבר אל הסלע, אבל לא מקיים את דברי ה', אלא מכה בסלע ("ויך את הסלע במטהו פעמיים").

משה מתחנן אל השם שיוותר על העונש שהטיל עליו ונאמר "ויתעבר ה' בי למענכם", כלומר לא בגללכם, אלא למענכם. עפ"י הסברו של משה, הקב"ה לא נענה לבקשתו בעצם בגלל טובת העם. כלומר לטובת העם. לכך יש כמה פירושים. כדי ללמד לקח את העם, שהשם מדקדק עם המנהיגים יותר מאשר עם האנשים הפשוטים.

ועוד דבר, אפשר גם שהביטוי למענכם נועד לומר שמשה היה המנהיג הנכון למשימה של הוצאת העם ממצרים והבאתם לארץ. אבל, לאחר הכניסה לארץ המשימה השתנתה. עכשיו כבר צריך לבסס את אחיזת העם בארץ. דרושה מנהיגות אחרת ולמנהיגות הזאת מתאים יהושע ולא משה. 


אשמח לקבל מכם תגובות והצעות.

שבת- שלום,   

שי חג'ג'

08-9929420

054-2134567

shayh@merchavim.org.il

www.merchavim.org.il

   

 

 

חסר רכיב