חסר רכיב

סוגרים שבוע במרחבים ופרשת השבוע, יום שישי כ"ט בסיוון תשע"ד 27 ביוני 2014

27/06/2014

"אַשְׁרֵי אָדָם מָצָא חָכְמָה, וְאָדָם יָפִיק תְּבוּנָה" משלי ג'

השבוע התקיימו מסיבות הסיום בבתי- הספר ובחוגים. כל האירועים היו מושקעים והסבו לנו נחת רוח. ההשקעה בחינוך ילדינו ושיתופי הפעולה המצוינים בין כולם, ההורים, התלמידים והנבחרת החינוכית ניכרים באופן מובהק בקרב התלמידים, שגדלים והופכים להיות מעורבים בקהילה, דעתניים ואכפתיים. בספר משלי נכתב: "חֲנֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַרְכּוֹ גַּם כִּי יַזְקִין לֹא יָסוּר מִמֶּנָּה". מה שחשוב בחינוך הוא לאפשר ביטוי עצמי לכל ילד. לאפשר לכל אחד למצוא את דרכו ואת תחומי העניין שלו. וכך אנו פועלים. יישר כח והצלחה בהמשך הדרך.


ילדים זה שמחה

אוכלוסיית המועצה גדלה בכל שנה ואנו נהנים ממשפחות צעירות שמצטרפות לקהילה שלנו. לצורך כך ומתוך ראייה לטווח ארוך, עלינו להיערך כדי להתאים את השירותים לגידול באוכלוסייה הצעירה, גם במערכת החינוך. בשנה שעברה פתחנו (בתוך כמה חודשים) 7 גנים. השבוע סיירנו עם אילנית שושני, מנהלת אגף הבינוי במשרד החינוך, במוסדות החינוך במועצה. קיבלנו אישור לבנייה של 4 גנים חדשים בקלחים, בשדה צבי, בתלמי ביל"ו ובבטחה. בקרוב נגיש פרוגרמות לבניית גנים נוספים. בקרוב גם תחל בנייה של 6 כיתות חדשות בביה"ס היסודי "מרחבים" וישופצו 2 כיתות בביה"ס "מבועים". 


מים, מים

מחירי המים המוניציפאליים להשקיית שטחים ציבוריים – גבוהים מאוד! מדובר על 13 ₪ לקוב. מחירים מופקעים שגורמים ליישובים רבים (בכל הארץ) לייבש גינות. בפגישה עם חה"כ זבולון כלפא, סיכמנו שנפעל במשותף להעלאת הנושא לסדר היום הציבורי, להשגת חלופות ולהורדת המחירים.


תשתיות התחבורה

השבוע התקיימה פגישה עם עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, סמנכ"לית המשרד והאחראי על התחבורה הציבורית, כדי לקדם את הפרויקטים של המועצה. בימים הקרובים ייצא מכרז להוספת קווים בשני הגושים, כולל כניסה ליישובים. כיוון שיש מצוקה בגוש שובלים, יתווספו עוד שני קווים בכל יום. כרגע עובדים במשרד על הבקשות שלנו לרימזור צומת תפרח וקריית החינוך, התקנת מעגל תנועה בכניסה לפדויים, פרויקט שביל הקהילות וריבוד הכבישים פדויים- רנן. אני יכול רק לומר -  סבלנות. אנחנו מתקדמים. הבירוקרטיה גוזלת זמן, אבל זה יקרה.     


אינדקס העסקים באתר המועצה שודרג!

באתר האינטרנט של המועצה יש דף מיועד לפרסום העסקים בתחום המועצה. שדרגנו את העמוד ומעכשיו כל בעל עסק (הפועל בתחומי המועצה) יכול לפרסם את עצמו באתר ולהוסיף פרטים על העסק: תמונות, לוגו, קישור לאתר וכיו"ב. אתם מוזמנים לנסות... http://www.merchavim.org.il/cgi-webaxy/item?biz


תוכנית אסטרטגית למועצה

כידוע לכם, המועצה מצויה בעיצומה של בניית תוכנית אסטרטגית, שתשמש תוכנית עבודה לעשור הקרוב. התוכנית תייעל את שירותי המועצה ותותאם לשינויים המתבקשים באזורנו. כדי שהתוכנית תהיה נכונה ומתאימה, נקיים מפגשים של מנהלי המחלקות במועצה עם התושבים בכל יישוב. רק יחד נוכל לגבש חזון וליצור תוכנית נכונה ומתאימה ביותר לכולנו. השבוע התקיים המפגש הראשון, במושב פטיש. היה מאוד מעניין וההיענות הייתה מכובדת. המפגש הבא יתקיים ביום רביעי, 2.7 במושב שדה צבי. תושבי המושב מוזמנים!
מועדי המפגשים הבאים יפורסמו באתר האינטרנט וביישובים. השתתפותכם חשובה!


פרשת השבוע

במרכז פרשת השבוע, חוקת, עומד סיפור הוצאת המים מהסלע. הסיפור ידוע. העם מתלונן על המחסור במים והקב"ה מצווה על משה "קח את המטה... ודיברתם אל הסלע לעיניהם ונתן מימיו והוצאת להם מים מן הסלע". משה ואהרון מקהילים את העדה ונוזפים בעם "שמעו נא המורים, המן הסלע הזה נוציא לכם מים?" ואחר- כך מרים משה את ידו ומכה במטהו פעמיים על הסלע "ויצאו מים רבים ותשת העדה ובעירם".

בעקבות כך זועם הקב"ה ומעניש את שני המנהיגים "יען לא האמנתם בי להקדישני לעיני בני ישראל, לכן לא תביאו את הקהל הזה אל הארץ אשר נתתי להם".

מה היה חטאם של משה ואהרון שבגללו נענשו שלא להיכנס לארץ? האם רק משום שבמקום לדבר אל הסלע היכה משה במטהו?

נראה לי שלא מדובר בשינוי הקל מההוראות שנתן הקב"ה. לא זה מה שמצדיק עונש כבד כזה.

ההסבר מצוי בדברים שאומרים שני המנהיגים לעם רגע לפני שמשה מכה בסלע "שמעו נא המורים, המן הסלע הזה נוציא לכם מים?" לא מדובר בהצהרה סתמית. נראה כי משה ואהרון באמת לא האמינו בעצמם כי יעלה בידם להוציא מים מהסלע, למרות ההנחיה של הקב"ה. את חוסר האמון הם אינם שומרים לעצמם, אלא מכריזים עליו באוזני העם.

בכך הוכיחו השניים כי חסר להם החוסן הנפשי הדרוש לשלב הבא והמכריע של המסע – שלב הכניסה לארץ.

תקופת המנהיגות שלהם מסתיימת. דרוש מנהיג אחר.

 

אשמח לקבל מכם תגובות והצעות.

שבת- שלום,   

שי חג'ג'

08-9929420

054-2134567

shayh@merchavim.org.il

www.merchavim.org.il

 

  

 

 

 

חסר רכיב