חסר רכיב

מסר אישי מפיקוד העורף


החל מ21/07/14, בשעה 08:00 יפעיל פיקוד העורף באזורינו את מערכת "מסר אישי".
המערכת מאפשרת לקבל הודעות בעת ירי, באופן אוטומטי לטלפונים ניידים.
ההודעות ישלחו בעת הפעלת האזעקה באזור.

הנוסח שיופיע בהודעה בעת התרעה:
אזעקה - שם האזור ומספרו

מידע נוסף שאלות ותשובות

1. מהי התרעה סלולארית?
מערכת "מסר אישי" של פיקוד העורף הינה מערכת חדשנית המאפשרת הפצות התרעות חירום באמצעות רשתות הסלולאריות בארץ כאמצעי התרעה משלים למערך הצופרים הקיים. ההתרעה הסלולארית מופצת תוך שניות ספורות לאזורים המוגדרים על ידי פיקוד העורף בעת הצורך. ההתרעה משודרת ישירות לאנטנות הסלולאריות (GSM ו- UMTS) הנמצאות באזורים אלו ובאמצעותן למנויים.
קבלת ההתרעה הסלולארית אינה כרוכה בדמי תשלום כלל. הטכנולוגיה שנבחרה למימוש היכולת הינה Cell Broadcast (הפצה מבוססת תאים סלולאריים) השונה במהותה מהודעות SMS. בטכנולוגיה זו הפצת ההתרעות הינה חד כיוונית, בדומה לשידור של תחנת רדיו. טכנולוגיה זו מהירה יותר ממשלוח הודעות SMS, פחות מושפעת מעומסים ברשת הסלולארית, משודרת לפרק זמן מוגדר, ממוענת רק לתאים הסלולאריים הנמצאים באזור ההתרעה ואינה פוגעת בפרטיות האזרח שכן המסר משודר לכל המנויים שבאזור ההתרעה, ללא אבחנה במנוי, בזהותו או במיקומו (כאמור – דומה לקליטה של שידורי תחנת רדיו).
בארצות הברית ובארצות נוספות הוגדרה טכנולוגיה הזו כתשתית להפצת הודעות חירום למכשירים הסלולאריים. עם זאת, אמצעי ההתרעה העיקרי ימשיך להיות מערך הצופרים של פיקוד העורף, יש לראות ב"מסר אישי" אמצעי משלים בלבד.

2. כיצד נראית התרעה סלולארית?
קיימת שונות ביחס לתכונה בין המכשירים הסלולאריים השונים. בחלק מהמכשירים תתפרץ ההודעה כולה למסך עם צליל מיוחד, בחלקם יופיע חיווי בלבד עם צליל דמוי SMS. חלק מהמכשירים תומכים בתקן האמריקאי CMAS. עם צליל מובנה והודעה שקופצת למסך.

3. מה נדרש לעשות בכדי לקבל התרעה סלולארית?
קבלת התרעה סלולארית ממערכת "מסר אישי" תתקבל רק אם:
א. הרשת בו הנך מנוי/ה מאפשרת קבלת שירות זה.
ב. המכשיר הסלולארי בו הנך מחזיק/ה תומך בתכונה זו ומוגדר כראוי.
בכדי לברר אם הרשת בו הנך מנוי/ה תומכת בתכונת Cell Broadcast, עליך לפנות לחברה הסלולארית שלך. בכדי לברר אם המכשיר תומך בתכונת Cell Broadcast, עליך לבדוק במפרט המכשיר או בחוברת ההפעלה או לפנות למוכר המכשיר.
הגדרות תכונתCell Broadcast בדרך כלל מופיעות בסמוך להגדרות של "הודעות" (Messaging) ונקראת בשמות שונים במכשירים שונים כגון "הודעות מידע", "הפצת שידורים", "CB" ועוד
או בהגדרות המכשיר ב"מרכז העדכונים".
לחץ כאן להצגת דף הסבר להגדרות התכונה בסוגי המכשירים השונים.

4. אני לא מעוניין לקבל התרעה סלולארית, מה עלי לעשות?
מערכת "מסר אישי" הינה מערכת מצילת חיים שנועדה לתת התרעה משלימה בנוסף למערך צופרים ומוצעת לאזרחים בחינם כשירות של פיקוד העורף. עם זאת, ניתן לבטל את הפעלת ההתרעה במכשיר הסלולארי בלחיצת כפתור במסך ההגדרות.
במצב זה לא תופענה התרעות כלל במכשיר למרות שתשודרנה ע"י פיקוד העורף.

5. למה לא קיבלתי התרעה סלולארית?
תתכנה מספר סיבות מדוע לא התקבלה ההתרעה הסלולארית:
א. תמיכה חלקית של המכשירים הסלולאריים – כיום לא כל המכשירים תומכים בתכונה זו. לדוגמא מכשירי iPhone s4 ומטה, חלק מדגמי Nokia, מירס ומס' דגמים של יצרנים נוספים. פיקוד העורף צופה כי עם הגברת המודעות בארץ ובעולם תיתמך התכונה בכל המכשירים החדשים.
ב. קיימים מס' דגמים ספורים בדור 2 בהם שירות ההתרעה הסלולארי מבוסס טכנולוגיית Cell Broadcast לא נתמך במלואו . פיקוד העורף פועל בימים אלו להרחיב את קיום התכונה במכשירים בארץ.
ג. הגדרה לקויה של התכונה במכשיר הסלולארי – יש "לפתוח" את התכונה במכשיר הסלולארי ולהגדיר אותה
ד. תיחום ההתרעה – ההתרעות הסלולאריות הינן ממוקדות לאזור ההתרעה בלבד ותחומות בזמן. מכשירים שאינם בתחום הגיאוגרפי המוגדר להתרעה או שלא שהו בעת הפרק הזמן המוגדר לא יקבלו את ההתרעה.
ה. תמיכה של החברה הסלולארית – כיום התכונה נתמכת ברשתות סלקום, פלאפון ופרטנר בלבד. מנויי גולן טלקום והוט מובייל לא יקבלו הודעות כאשר הם מקושרים לאנטנות השייכות לחברות אלה, עם זאת, יתכן שמנויים של חברות אלו יקבלו הודעות וזאת במידה ובאותה העת הם מקושרים לאנטנה סלולרית של החברות התומכות וגם שהמכשיר שלהם תומך בתכונת cellbroadcast.
מנויי החברות הוירטואליות לדוג' רמי לוי ו-012 יקבלו את השירות.
ו. מכשירים כשרים אינם תומכים היום בתכונת ה-cellbroadcast בשל חסימת הגישה אל המכשיר. במעלה הדרך תבוצע פעילות מול הגורמים המתאימים להכשרת התכונה.
ז. כאשר המנוי נמצא באמצע שיחה או בגלישה סלולארית, לא תתקבל הודעת ההתרעה.
ח. מכשיר שנרכש בחו"ל לא מיועד לעבוד בישראל לפי הרגולציה, לכן יתכן ולא יתמוך בCell Broadcast.
ט. תקלה במכשיר – במקרה זה יש לפנות לספק המכשיר בכדי לקבל את שירות התיקונים המתאים.

6. למה קיבלתי התרעה סלולארית מספר פעמים?
מערכת "מסר אישי" תוכננה כך שכל הודעה שיוצאת מהמערכת תשודר מס' פעמים בפרק זמן קצוב ומוגדר. ההגדרה הזו נועדה להגדיל את הסיכוי שמספר האנשים שיקבלו את ההתרעה באזור ההפצה יהיה מרבי. כל הודעה שנשלחת ממערכת "מסר אישי" מגיעה למכשיר עם זיהוי הודעה, המכשירים הסלולאריים צריכים לחסום הודעות כפולות בעלות אותו זיהוי, אך בחלק מהמכשירים שירות זה לא מוגדר לפי התקן והם לא מסננים את ההודעות החוזרות. לכן יתכנו ויתקבלו מספר הודעות.
חסר רכיב