חסר רכיב

סוגרים שבוע במרחבים יום שישי 7 בנובמבר 2014

07/11/2014

סוגרים שבוע במרחבים
2 תוכניות חינוכיות חשובות יצאו לדרך: תכנית הטייסת ותוכנית מעוף.
תכנית הטייסת היא תכנית למנהיגות חברתית ערכית של קרן רמון, שמטרתה פיתוח מנהיגות חברתית ערכית בקרב צעירים בישראל. השבוע חנכנו בבית הספר מבועים את התוכנית במעמד מנכ״ל קרן רמון ומנהלי מפעל 'עוף הנגב', שתרמו לקיום התוכנית במרחבים. לפרויקט שותפה טייסת 102 מבסיס חיל האוויר בחצרים. אני מבקש להודות לשותפים. זו תוכנית חינוכית ערכית חשובה.

פרויקט 'מעוף', שמובילה קק״ל, גם הוא פרויקט חינוכי, שהחל במרחבים.מטרת הפרויקט: העצמה חברתית ערכית ותרבותית של הקהילה באמצעות תוכניות חינוכיות של ציונות אקולוגית. הפרויקט מופעל במסגרות החינוך הפורמאלי, הבלתי פורמאלי והפעילות בקהילה.

צוק איתן - הפקת לקחים
השבוע התכנסנו, צוותי המיכלולים במועצה, ליום מרוכז להפקת לקחים מאופן תיפקוד כל מיכלול והמועצה במהלך המבצע. אני מוכרח לציין שוב את הערכתי הגדולה לכל עובדי המועצה והמתנדבים הרבים, שסייעו לנו לנהל ״שיגרת חירום״. יש לנו צוותים מצויינים וקהילה מאוחדת, ובזכות המחויבות הגדולה והמסירות של כל אחד ואחת, הצלחנו להעניק שירותים והצוותים שלנו היו מודל לרשויות אחרות. במהלך היום העלינו גם את הפערים. יום הלמידה היה משמעותי ובחודש הקרוב כל מיכלול יגיש הצעה לצמצום הפערים והמסקנות - לתוכנית עבודה לשנת 2015. בהזדמנות זו אני מבקש להודות ל״קואליציה הישראלית לטראומה״, לדיוויד גידרון ולשרית זיו. שרית עברה תאונת דרכים ונאחל לה החלמה מהירה.

פיתוח הכפר - תוכנית משרד החקלאות ל 2015-2020
השבוע קיים משרד החקלאות כנס השקת תוכנית לפיתוח הכפר, במעמד השר ומנכ״ל המשרד. מטרת התוכנית לסייע למגזר הכפרי, ותאפשר, למשל, לחקלאים להקים עסקים קטנים הקשורים לחקלאות – כגון יקבים ומחלבות – על קרקע המיועדת כיום למטרות חקלאיות בלבד, צעד שכבר אושר על ידי רשות מקרקעי ישראל. בנוסף לכך, יסייע המשרד לראשונה לעסקים קטנים התומכים בחקלאות במגזר הכפרי. אנחנו לומדים את החומר יחד עם הוועדה החקלאית שלנו, ובהמשך נעביר ליישובים.


פרשת השבוע 

פרשת השבוע, וירא, גדושה באירועים שהמרכזי בהם היא העקידה שלא הייתה. עקידת יצחק. קַח-נָא אֶת-בִּנְךָ אֶת-יְחִידְךָ אֲשֶׁר-אָהַבְתָּ, אֶת-יִצְחָק, וְלֶךְ-לְךָ, אֶל-אֶרֶץ הַמֹּרִיָּה; וְהַעֲלֵהוּ שָׁם, לְעֹלָה, עַל אַחַד הֶהָרִים, אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיךָ. ואברהם, בלי להתווכח , לוקח את בנו האהוב "וילך אל המקום אשר אמר לו אלוהים.בסופו של, כפי שאנחנו כולנו יודעים, כאשר אברהם כבר שלח ידו אל המאכלת, קורא אליו מלאך ה' מהשמיים ועוצר אותו: "אל תשלח ידך אל הנער ואל תעש לו מאומה".

מעשה העקדה נחשב למופת של אמונה באלוהים. הנה  אברהם היה מוכן להקריב את היקר לו מכל, את בנו, על פי הוראת ה', בלי לשאול אפילו לשם מה ועל שום מה.

אני מבקש להציע מבט אחר. סיפור העקדה הוא טמנם סיפור של אמונה מוחלטת, אמונה מלאה שהאמין אברהם שבסופו של דבר לא יצטרך להקריב, חלילה את בנו. אמונה מלאה בקב"ה שיגלגל את הדברים נכון. את האמונה הזאת ניתן לשמוע בדבריו של אברהם לבנו יצחק השואל אותו בדרך להר:"   הִנֵּה הָאֵשׁ וְהָעֵצִים, וְאַיֵּה הַשֶּׂה, לְעֹלָה?" ואברהם עונה לו "אלוהים יראה לו השה לעולה". אברהם האמין אמונה מלאה באלוהים שרק לפני זמן קצר הבטיח לו "כי ביצחק ייקרא לך זרע".

זה המסר בסיפור העקדה: לא ציות עיוור, אלא אמונה מלאה.


אשמח לקבל מכם תגובות והצעות.
שבת- שלום, 
שי חג'ג'
08-9929420
054-2134567
shayh@merchavim.org.il
www.merchavim.org.il

חסר רכיב