אנשי קשר

טבלת אנשי קשר - פרוייקטים חינוכיים
שם תפקיד טלפון נייד מייל
אילת זוהר- רר מנהלת תוכניות חינוכיות 054-8090443 eilat@merchavim.org.il

מדעים בגני הילדים

בשיתוף פעולה עם תפוס פיס ומצוינגב, יתקיימו 5 סדנאות בנושא מדעים לגיל הרך בגני הילדים. נושאי הסדנאות להלן:

  1. בית- הילד ייחשף למרכיבי הבית ולמושג יציבות, יתכנן בית בעל פתח המתאימים למימדי ה"דייר" ויבנה בית מ"קפלות" (לבני עץ).
  2. מגדל- הילד ייחשף למושג מגדל, יתנסה בבניית מבנה גבוה ויעבוד בשיתוף פעולה עם ילדים אחרים
  3. בניין- הילד ייחשף למושג קומה, יתכנן מבנה דו-קומתי ויתנסה בבנייתו תוך התחשבות בצורך לעבור בין הקומות ובממדי "דיירים" בגדלים שונים.
  4. גשר- הילד ייחשף למושגים גשר, עומס ושיווי משקל. הילד יתנסה בבניית גשר ברוחב נתון. הילד יחקור אם הגשר עומד בעומס נתון וישנה את הבנייה בהתאם.
  5. מגלשה- הילד ייחשף למושגים אנרגיה, כוח ושיפוע. הילד יתנסה בבניית מגלשה וישנה את האנרגיה של הכדור על ידי שינוי שיפוע המגלשה.

לקריאה נוספת לחצו כאן

תכנית הטייסת 

היא תכנית למנהיגות חברתית ערכית של קרן רמון על שם אילן רמון ז"ל.
התכנית פועלת בכ-20 בתי ספר ברחבי הארץ, מטרתה היא פיתוח מנהיגות חברתית ערכית בקרב צעירים בישראל, מתוך כוונה ליצור בסיס לאזרחות אחראית, אחד מעמודי התווך לקיום מדינה דמוקרטית.
השנה היא מופעלת בבית ספר מבועים הילדים לומדים, נפגשים עם טייסים מטייסת 102 מבסיס חצרים וכד.

רמון ספייסלאב

רמון ספייסלאב הינה תכנית מצוינות המיועדת לתלמידי חטיבות ביניים, המאפשרת לתלמידים הזדמנות ייחודית והיסטורית לשלוח ניסוי לתחנת החלל הבינלאומית. התוכנית עושה שימוש בעולם המרתק של החלל כדי לעורר בתלמידים השראה ומוטיבציה, לחלום הכי רחוק שניתן, תוך מיצוי הפוטנציאל האישי והחברתי הטמון בכל תלמיד.

התוכנית הינה בשיתוף ובעידוד משרד החינוך, הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה וסוכנות החלל הישראלית שבמשרד המדע הטכנולוגיה והחלל ובמימון תכנית מצויינגב ומועצה אזורית מרחבים.

תהליך הלמידה מתבצע בסביבה מאתגרת מבוססת על חקר ופתרון בעיות,‏‏ לקראת הפרויקט של שיגור ניסוי לחלל לבדיקת ‏השפעות מאפייני החלל על ‏תופעות טבע ‏המוכרות לנו על פני כדור הארץ.

לקריאה נוספת

פיתוח אפליקציות

לכיתות ו': סילבוס "נגב Code"; תוכנית "מפתחי אפליקציות"

 היקף הקורס - 36 שעות , 18 מפגשים. סוג הקורס – מעשי , פרויקט גמר. 

לקריאה נוספת לחצו כאן

מנהיגות מדעית

מנהיגות מדעית הינה ארגון נוער ארצי הפועל במסגרת התנדבות שנתית. הנוער מדריך את תלמידי בתי הספר היסודיים וחט"ב בנושאים מדעיים שונים תוך שילוב פעילות חברתיות ומשמש כמודל לחיקוי. המדריכים בתכנית עברו תהליך הכשרה קפדני, הכולל: ריאיון אישי, מחנה הכשרה, סימולציות הדרכה והכשרה מעשית בפסטיבל המדע בסוכות. הנוער מלווה על ידי מנחים המגיעים מלימודי מדעים באקדמיה.


תכנית עולם המדענים

פועלת ב"מרחבים ירוקים" ו"נחלים"

עולם המדענים הינה תכנית ייחודית, רב תחומית, שמטרתה לקרב את המשתתפים אל עולם המדע באמצעות התנסות חווייתית, במגוון תחומים מעולם המדעים כגון אופטיקה, מכאניקה, חשמל, מגנטיות ועוד.

המשתתפים יכירו מדענים מסביב לעולם, ילמדו על התקופה ועל המדינות השונות, תוך חשיפה להמצאות ולגילויים מדעיים. לאחר כל הכרות עם עקרון פיזיקלי באופן חווייתי,  יבנו המשתתפים דגמים המבוססים על עקרונות אלו . לקראת סוף השנה ייקחו  המשתתפים חלק בפרויקט "ממציאים צעירים" בו יפתחו המצאה מקורית וייחודית משלהם על סמך הידע שירכשו.

תכניות המעבדה הניידת של עמותת אופנים מורכבות ממפגשי לימוד חווייתיים המעודדים התנסות, חקר, חשיבה יצירתית, עבודת צוות ופיתוח יכולות אישיות

פותחים עתיד

הוא להעניק לכל ילד ומשפחה , את הביטחון, ההזדמנויות והכלים להצליח על ידי מימוש הפוטנציאל הייחודי הטמון בהם. התכנית יוצרת ומעודדת הזדמנויות לצמיחה ולהתפתחות באמצעות רעיון חדשני וייחודי לפותחים עתיד – מודל הנאמן: תפקיד חברתי המהווה ציר מרכזי וגורם מפתח בהצלחתה. הנאמן משמש כבוגר משמעותי, מנהיג ומודל לחיקוי עבור משתתפי התכנית. הקשר של הנאמן עם הילד ומשפחתו מבוסס על הקשבה, נוכחות ותמיכה.

מטרות התכנית:

  • חיזוק הביטחון העצמי של הילד ותחושת המסוגלות העצמית שלו

  • פיתוח היכולות, העוצמות והכישרונות של הילד

  • הנגשת השירותים החברתיים הזמינים עבור הילד ומשפחתו והרחבתם

  • יצירת סביבה חינוכית תומכת לילד בביה"ס

  • עידוד מעורבות הורית בחיי הילד ותמיכה בו

  • חיזוק היכולות ההוריות ותרומה לצמיחת התא המשפחתי

 

פותחים עתיד פועלת מתוך ההבנה כי על מנת לחולל שינוי במצבם של הילדים יש הכרח לתמוך גם בהוריהם ובשאר בני המשפחה ולעמוד בקשר מתמיד עם מערכות החינוך השונות, השירותים הקהילתיים ואף המועצה, במטרה לייצר מעטפת רב-ממדית תומכת, הנותנת מענה לצרכים השונים של הילדים והמשפחות ורותמת את הקהילה כולה לעיצוב עתידם של ילדיה. 

360° - התוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון נותנת מענה ומחוללת שינוי  במצבי הסיכון של ילדים ונוער ובני משפחותיהם.

המטרה : צמצום היקף הסיכון בקרב ילדים ובני נוער 

התוכנית מכוונת לצמצם את היקף הילדים ובני הנוער החיים במצבים המסכנים אותם במשפחתם ובסביבתם. כתוצאה ממצבים אלו נפגעת יכולתם לממש את זכויותיהם על פי האמנה הבין לאומית לזכויות הילד בשבעה תחומי חיים: קיום פיזי, בריאות והתפתחות, השתייכות למשפחה, למידה ורכישת מיומנויות, רווחה ובריאות נפשית, השתייכות והשתתפות חברתית, הגנה מפני אחרים והגנה מפני התנהגות מסכנת שלהם עצמם. .  

במרחבים תוכניות בפעוטונים, טיפולים רגשיים שפתיים ומוטוריים בגני הילדים, חדרי שלווה בבתי הספר (מענה רגשי), עו"ס נוער ומדריכי רחוב.

° - התכנית הלאומית ייחודית בכך שהיא מנוהלת במשותף על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים המוביל ומתכלל את התוכנית יחד עם משרד החינוך (השותף להפעלת התוכנית במחוזות). משרד הבריאות, משרד העלייה והקליטה, המשרד לביטחון פנים. בנוסף, שותפים בתוכנית מרכז השלטון המקומי ואשלים, ג'וינט ישראל, המשתתפת ביישום המרכיב לגיל הרך ("התחלה טובה"). 

  

תכנית קרן קָרֵב למעורבות בחינוך

היא יוזמה משותפת של משרד החינוך וקרן קרב ופועלת לשינוי חינוכי-חברתי המקדם צמצום פערים ומעודד שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית באמצעות פעולות העשרה והעצמה במערכת החינוך.
חשיפה זו להעשרה כה מגוונת מאפשרת לילדים להביא לידי ביטוי יכולות וכישורים בפריסה רחבה של תחומים, כדוגמת אמנות פלסטית, טבע וסביבה, תאטרון ודרמה, מחול ותנועה, מוסיקה, פיתוח חשיבה, מדע וטכנולוגיה, מחשבים, אוריינות, חברה ותרבות, צילום ותקשורת, ספורט, כישורי חיים, אלטרנטיבי.
תוכניות קרן קרב פרוסות במרחבים בכל מערכת החינוך מגני הילדים בתי הספר ועד תיכון מרחבים


תכנית רווחה חינוכית ושיקום שכונות

שמה לעצמה מטרה של פיתוח יכולותיהם של תלמידים למיצוי מלוא הפוטנציאל כבני אדם, ביסוס ידע בתחומי הדעת השונים, וקידום ערכי מנהיגות והתנדבות מתוך סולידריות חברתית.
התחומים הם פיתוח מענים לגיל הרך, פיתוח תשתיות למענה רגשי, תוכניות לקידום הלמידה.
הפרוייקטים המובילים בתחום: חדרי שלווה, פנימיות יום, שיפור איכות תעודת הבגרות, מרכז טיפולי לגיל הרך ועוד.


סל תרבות ארצי

תכנית של חינוך לאומנות הפועלת במערכת החינוך הפורמלית מגן הילדים ועד התיכון.
באמצעות התכנית נחשפים כלל התלמידים מגן חובה עד יב' למופעים בתחומי האומנות השונים. מטרת פעילות זו היא הרחבת אופקים, העשרה רוחנית, הגברת המוערבות החברתית, פיתוח טעם וחוש ביקורת.


פר"ח

פרויקט חונכות ארצי המערב סטודנטים בפעילות של חונכות לילדים הזקוקים לעזרה לימודית ורגשית. החונך מעניק לילד תשומת לב אישית ודגם חיובי לחיקוי ובכך מסייע לילד לממש את הפוטנציאל הגלום בו, לפתח הערכה עצמית חיובית ולשגשג.
חונכי וחניכי פר"ח מגיעים מכל זרמי החברה הישראלית, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים. הסטודנטים מקבלים בתמורה לפעילותם, מלגת לימודים חלקית ו/או נקודות זכות אקדמיות- במרחבים 100 סטודנטים שחונכים את ילדנו, השנה ערכו כל הילדים יחד סדר ט"ו בשבט, בפסח יוצאים לפעילות ביער באזור ועוד.

מצויינגב

תקציר: השתתפות תלמידים מחוננים ומצויינים בתכניות חיצוניות: קידומטיקה ומעו"ף ביסודי ובחט"ב. התכנית מיועדת לתלמידי כיתות ג' - ו', אשר עברו את מבחני האיתור של "מכון סאלד" בהיותם בכיתה ב', ושייכים לשמונת האחוזים העליונים. התכנית מתקיימת אחה"צ במהלך שנת הלימודים האקדמית במשך 22 מפגשים, בקשת ענפה של נושאים בתחומי המדע, הטכנולוגיה, המחשבים, הרוח והחברה. התכנית נמצאת באחריות האגף למחוננים ולמצטיינים, משרד החינוך התרבות והספורט.

אוכלוסיית יעד: תלמידי כיתות ג'-ו'  שעברו את המיונים של תכניות המצויינות הארציות.

מטרות: טיפוח תחומי כישרון ייחודיים אצל תלמידים בעלי פוטנציאל להישגים יוצאי דופן.

יצירת הזדמנויות לביסוס של ידע, מיומנויות ותובנות במטרה לממש את הפוטנציאל שיאפשר להם להתפתח למבוגרים יוצרים ותורמים בחברה.

מתן לגיטימציה למצויינות, לסקרנות בלתי נלאית, להרהור ולערעור על המובן מאיליו, ללמדנות, להומור מיוחד, לתעוזה, למקוריות, להעמקה ולתפיסת הלמידה כחוויה מהנה.

 

תכנית "יזמים צעירים – עושים עסקים"

התוכנית מיועדת לתלמידי שכבה ט', המתקיימת ביוזמת תפוח פיס "מרחבים", בשיתוף בי"ס אזורי מרחבים, ובמימון המועצה האזורית מרחבים והרשות לפיתוח נגב.

"למידה תוך כדי עשייה". צעירים חולמים, יוזמים ועושים עסקים. ארגון "יזמים צעירים ישראל" הוא חלק מארגון בינלאומי המאפשר הזדמנות וחוויה חד פעמית להשתתף במגוון תכניות.

במסגרת התכנית "עושים עסקים" נפתחות בפני הנוער אינספור אפשרויות לאפיקי עשייה, פיתוח יכולות וכישורים אישיים, השתלבות בעבודת צוות, פיתוח רעיונות ומימושם ויצירת קשרים עסקיים עם חברות פעילות במשק.

התלמידים יתנסו בהקמת עסק מתחילתו ועד סופו, פיתוח מוצר עסקי, מינוי בעלי תפקידים, גיוס כסף, פיתוח תכנית עסקית, פתיחת וניהול חשבון בנק, ניהול מסע ומתן, ייצור שיווק ומכירות.

במהלך התוכנית התלמידים ירכשו מיומנויות כמו: יכולת פרזנטציה בכתב ובעל פה בעברית ובאנגלית, חשיבה יצירתית ופתרון בעיות ויוכלו לזכות בהזדמנות לייצג את ישראל בתחרות האירופית.

התלמידים יקבלו לווי וסיוע קבוע ממנחי התוכנית לאורך כ-25 מפגשים חד שבועיים וישתתפו יחד בסדנאות, אירועים ותחרויות.

עמותת "אחרי" – הכנה לגיוס משמעותי לצה"ל מכינות ושנת שירות

הגיוס לצה"ל הוא נקודת מפנה משמעותית בחייהם של כל מתבגר ומתבגרת. על כן, תחום השירות המשמעותי נועד לתת מענה לכל בני ובנות הנוער במועצה בכיתות י'-י"ב בנושא תהליך הגיוס לצבא, הצטרפות לשנת שירות ומכינות. מדובר בהכנה מנטאלית ופיזית. מטרתנו היא-למקסם את המיועדים לגיוס למיצוי ויישום יכולותיהם ושאיפותיהם, עם גיוסם לצה"ל והצטרפותם לשנת שירות ומכינות. המענה ניתן באופן פרטני וקבוצתי, במסגרות פורמאליות בתוך בית הספר ובמסגרות בלתי פורמאליות על ידי סדנאות, הרצאות, ימי גיבוש, סיורים ומופעים.

אנו מאמינים כי ההובלה של בני ובנות הנוער למסגרות שנת הגשמה, מכינות קדם צבאיות ושנות שירות, יגדילו את הסיכויים לשירות משמעותי וליציאה לתפקידי פיקוד וקצונה.

התכנית כוללת:

הכנה ליום המא"ה, הכנה לצו ראשון, ליווי ויעוץ אישי בתהליך, אימוני כושר קרבי, סדנאות הרצאות, ימי גיבוש, סיורים , חיבור ליחידות השונות בצה"ל, יום מכינות ושנת שרות. 

מיזם מענים רגשיים בחטיבת הביניים
שנה"ל תשע"ט

רקע: מעבר למסגרת לימודים חדשה הינו מעבר חיים נורמטיבי. במהלך המעבר יכולים לחול מספר שינויים בתפקודים השונים של התלמידים- רגשיים, קוגניטיביים, התנהגותיים. יחד עם זאת, ניתן לתווך בין התרחשות המעבר לבין התמודדות התלמידים עם המעבר. תיווך זה עשוי לקבוע את מידת ההסתגלות של התלמיד למסגרת הלימודים החדשה.

המעבר מבית ספר יסודי לחטיבה הינו מעבר כפול, דהיינו ממסגרת לימודים אחת לשנייה, ובמקביל מעבר מהילדות לתחילתו של גיל ההתבגרות. לאור זאת, על המערכת החינוכית לספק לתלמיד מערך מענים מותאמים בתחום הרגשי, הקוגניטיבי וההתנהגותי.

מיזם מרא"ה נבנה על מנת להוות חלק מהמענים המסייעים לתהליך זה.

לקריאה נוספת תלחצו כאן

מצמיחים

תוכנית למניעת אלימות בבתי הספר. לקריאה נוספת

קידום מצויינות אישית – במסגרת תכנית מצויינגת

תקציר:  השתתפות תלמידים מחוננים ומצויינים בתכניות חיצוניות: קידומטיקה ומעו"ף ביסודי ובחט"ב. התכנית מיועדת לתלמידי כיתות ג' - ו', אשר עברו את מבחני האיתור של "מכון סאלד" בהיותם בכיתה ב', ושייכים לשמונת האחוזים העליונים. התכנית מתקיימת אחה"צ במהלך שנת הלימודים האקדמית במשך 22 מפגשים, בקשת ענפה של נושאים בתחומי המדע, הטכנולוגיה, המחשבים, הרוח והחברה. התכנית נמצאת באחריות האגף למחוננים ולמצטיינים, משרד החינוך התרבות והספורט. אוכלוסיית יעד:תלמידי כיתות ג'-ו'  שעברו את המיונים של תכניות המצויינות הארציות.

 לקריאה נוספת

ממריאים

תוכנית ממריאים פועלת בבתי הספר היסודיים, תוכנית רוחב למנהיגות והעצמה. לקריאה נוספת

 

לקריאה על התוכניות החינוכיות בבית הספר רוטמן, לחצו כאן